تکاپوی چرخ‌هایی که مدام بر روی آسفالت حرکت می‌کنند و به ما می‌آموزند که چگونه با تلاش و زحمت می‌توان فاصله‌ها را به هم متصل کرد. در کشور عزیزمان ایران در دل کوه‌های بلند و کویرهای سوزان، مسیرهایی وجود دارند که همچون شاهرگی حیاتی روستاها و شهرها‌ را بهم متصل کرده‌اند.

26 آذر ماه در تقویم روز ملی حمل و نقل است. این روز را می‌توان به عنوان فرصتی در جهت قدردانی از تلاش‌های رانندگان و فعالان عرصه حمل‌ونقل که نقشی کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند، غنیمت شمرد.

 

دلیل انتخاب 26 آذر ماه به عنوان روز ملی حمل و نقل در ایران

26 آذر، مصادف با تاریخ صدور فرمان از جانب امام خمینی (ره) در سال 1362 است؛ هنگامی که کشور در میانه جنگ تحمیلی قرار داشت و حدود 100 کشتی باری در بنادر جنوب کشورمان؛ آماده برای تخلیه بار بودند. در این زمان با تهدیدات عراق و مشکلات بیمه‌ای ناشی از جنگ، بحرانی در حوزه تأمین کالاهای اساسی در کشور ایجاد شد و این موضوع منجر به افزایش نگرانی  مسئولین شده بود.

در این شرایط حساس، امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب در یک پیام تاریخی، کامیون‌داران را به همکاری فرا خواند تا به سرعت هرچه تمام محموله‌ی کشتی‌ها را تخلیه کنند. این فراخوان موجب شکل‌گیری یک بسیج عمومی و بی‌سابقه از سوی کامیون‌داران ایران شد، برگی از فداکاری و ایثار در تاریخ ایران به ثبت رسید و تبدیل به یک رویداد ماندگار در تاریخ کشور شد.

روزنامه 26 اذر ماه و بسیج کامیون ها در این روز

چهارده سال پس از این رویداد و فرمان امام (ره)، وزارت راه و ترابری پیشنهاد داد که 26 آذر به عنوان «روز ملی حمل و نقل» نام‌گذاری شود که در سال 1376 توسط شورای فرهنگ عمومی کشور پذیرفته شد. این روز، به منظور تکریم حرفه رانندگی و نقش آن در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور، در سال 1390 به «روز حمل و نقل و رانندگان» تغییر یافت تا اهمیت این صنعت و نقش حیاتی آن در پیشرفت و توسعه کشور به رسمیت شناخته شود.

 

حمل و نقل جاده ای: نبض تپنده کشور

روز ملی حمل و نقل و رانندگان، فرصتی برای ما است که به اهمیت حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی محموله‌ها و مسافر بیندیشیم و به یاد آوریم که هر بسته‌ای که به دست ما می‌رسد، هر میوه‌ای که در سفره‌مان قرار می‌گیرد و هر سفری که به همراه عزیزمان می‌رویم، همه و همه مدیون تلاش‌های پنهانی است که در جاده‌ها رقم می‌خورد.

هر مسیری که طی می‌کنیم نتیجه‌ی مدت‌ها برنامه‌ریزی، مهندسی و نگهداری است. نقشه‌هایی که با دقت ترسیم شده‌اند، کارگرانی که جاده را آسفالت کرده‌اند؛ نیروهایی که وظیفه مراقبت و نگهداری جاده‌ها را بر عهده دارند و رانندگان زحمت‌کشی که در بدترین شرایط به طور شبانه‌روزی این مسیرها را طی می‌کنند، همگی ستون‌های اصلی این حمل‌ونقل جاده‌ای هستند. به همین دلیل باید در این روز از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان، مهندسان، متخصصین و تمامی کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، قدردانی کنیم.

 

تحول در عرصه باربری با سیستم حمل و نقل هوشمند

کامیون هوشمند در حال حرکت در جاده

در روز ملی حمل و نقل و رانندگان، بهترین فرصت است تا به تحولات چشمگیر در عرصه حمل و نقل جاده‌ای بپردازیم. در آنی‌باران ما قصد داریم که مشکلات حمل‌‌ونقل سنتی را رفع کنیم و تجربه‌ای از جابه‌جایی بار به شیوه مدرن را برای صاحبان کالا و رانندگان خلق کنیم. پیشرفت‌هایی که به لطف فناوری‌های نوین و تلاش متخصصین و فعالان حوزه آی‌تی حاصل شده‌اند.

به لطف استفاده از خدمات حمل‌ و‌ نقل هوشمند در آنی‌باران نه تنها سرعت و امنیت سفرها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، بلکه شاهد مزایا قابل توجهی در زمینه حمل و نقل آنلاین و باربری به صورت دیجیتال هستیم. حمل‌بار به شیوه هوشمند با دسترسی آسان و سریع، شفافیت در قیمت‌گذاری، دسترسی آسان در هر مکانی، انعطاف‌پذیری‌ و صرفه‌جویی در زمان‌، کاهش هزینه‌ها و قابلیت پیگیری آنلاین وضعیت بار، راهی نوین و کارآمد برای جابجایی کالاها ارائه داده است. همه این موارد در کنار حذف واسطه‌ها منجر به افزایش درآمد رانندگان و کاهش هزینه‌های جانبی خواهد شد.

ابتکارات و فناوری‌های مدرن در آنی‌باران به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کمک می‌کنند تا با کارآمدی بیشتری فعالیت کنند و از این طریق تجربه کلی مشتریان تا حد قابل‌توجهی بهبود پیدا کند. در این روز خاص، ما فرصت را غنیمت می‌شماریم تا از زحمات رانندگان و فعالین حوزه قدردانی کنیم و به آینده‌ای رو به رشد در صنعت حمل و نقل نگاه می‌کنیم.