با پیشرفت و تکامل صنعت کامیون سازی، کمپانی Volvo Trucks در سال 2024 از مدل‌های جدید خود یعنی Volvo FH Aero و مدل بسیار قدرتمند Volvo FH16 Aero در کنار کامیون الکتریکی و گازسوز جدید خود پرده‌برداری کرده است. این کامیون‌ها نه تنها با به کارگیری آخرین فناوری‌ها و طراحی‌های مدرن، میراث Volvo را در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن تداوم می‌بخشند، بلکه با قابلیت‌های جدید خود، معیارهای جدیدی را در صنعت ساخت کامیون کشنده تعریف می‌کنند. مصرف سوخت و آلایندگی کمتر، عملکرد بی‌نظیر، ایمنی و راحتی در بالاترین سطح و تنوع در آپشن‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های بارز این کامیون‌های غول‌پیکر هستند. به علاقه‌مندان دنیای کامیون و حمل و نقل هوشمند پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنند.



ویژگی‌های کلیدی و نوآوری‌های ولوو در اف هاش جدید

نمای جلوی کامیون ولوو FH Aero طراحی آیرودینامیک و مدرن، چراغ‌های LED، سپر جدید و دوربین‌های جانبی به جای آینه

Volvo FH Aero و FH16 Aero با تمرکز بر کاهش مصرف سوخت و اثرات زیست‌محیطی، دارای طراحی آیرودینامیکی بهینه‌شده هستند. این کامیون‌ها از موتورهای قدرتمندی بهره می‌برند که در حین ارائه حداکثر کارایی، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند که در ادامه به برخی از ویژگی‌های جدید در این کامیون‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش 24 سانتی‌متری طول کابین: این افزایش طول، به همراه سقف شیب‌دار و ستون‌های A باریک‌تر جریان هوا را به طور روان‌ هدایت می‌کند و مقاومت هوا را به حداقل می‌رساند.

  • سیستم مانیتور دوربین: جایگزینی آینه‌های جانبی با دوربین‌های دیجیتال، علاوه بر کاهش مقاومت هوا، دید راننده را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. البته این استاندارد هنوز در ایران پذیرفته نشده و بسیاری از کامیون‌هایی که آیینه ندارند نمی‌توانند پلاک دریافت کنند.

  • بهبود درزگیری کابین: درزگیری کامل کابین، از ورود هوا به داخل و ایجاد آشفتگی جلوگیری می‌کند و به بهبود راندمان آیرودینامیک کمک می‌کند.

  • موتور توانمند: کامیون Volvo FH Aero در نسخه معمولی دارای موتورهای D13 است که قدرت‌های مختلفی از 420 تا 540 اسب بخار دارند. در مقابل، Volvo FH16 Aero با موتورهایی قوی‌تر در رنج D17، قدرتی از 600 تا  750 اسب بخار را ارائه می‌دهد. این موتورها نمادی از توانایی و قدرت برای مواجهه با سخت‌ترین شرایط جاده‌ای هستند.

  • عناصر دیگر: استفاده از چراغ‌های LED کم‌مصرف، سپرهای جدید و سایر جزئیات آیرودینامیک در مجموع به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و آلایندگی در FH Aero و FH16 Aero کمک می‌کنند.

 

انواع موتور گازسوز و دیزلی و قدرتمند برای هر نیاز

مدل های مختلف اف هاش ارئو

FH Aero و FH16 Aero با طیف وسیعی از پیشرانه‌های دیزلی و گازی عرضه می‌شوند تا نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند. این موضوع باعث شده اف هاش جدید در میان قدرتمندترین کامیون‌ های جهان باشد.

  • پیشرانه‌های دیزلی FH Aero: موتور 13 لیتری D13 در مدل های 460 تا 540 اسب بخاری

  • پیشرانه‌های دیزلی FH16 Aero: موتور 16 لیتری D16 با قدرت‌های 600 - 780 اسب بخاری

  • پیشرانه‌های گازی G13: موتور گازسوز با 500-420 اسب بخار

نسخه الکتریکی FH Aero، آماده شدن ولوو برای جهان مدرن

کامیون ولوو FH Aero در حال حرکت در جاده قدرت و راندمان بی‌نظیر، رانندگی ایمن و راحت، جابجایی بار با حداکثر راندماننسخه‌های الکتریکی کامیون ولوو FH Aero با آلایندگی صفر و عملکردی بی‌صدا، انتخابی ایده‌آل برای حمل و نقل درون شهری و فواصل کوتاه‌تر هستند. این کامیون‌ها با باتری‌های 540 کیلووات ساعتی، به رانندگان این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به شارژ مجدد، مسافت‌های طولانی را طی کنند.

 

ایمنی و راحتی در بالاترین سطح

نمای داخلی کابین کامیون ولوو FH16 Aero تختخواب‌های یخچال و فریزر، پریز برق و USB، فضای مناسب برای استراحت راننده

FH Aero و FH16 Aero به جدیدترین سیستم‌های ایمنی ولوو، مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حفظ ثبات در مسیر و سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران مجهز شده‌اند.

ارتقای ایمنی و کارایی با استفاده از دوربین‌ها به جای آینه‌: سیستم نظارتی پیشرفته دوربین، به شکل قابل توجهی به آیرودینامیک و ایمنی خودرو کمک می‌کند. جایگزینی آیینه‌های سنتی با این راه‌حل جدید، دید راننده را گسترش می‌دهد و ایمنی را برای راننده و دیگرانی که بر سر راه هستند، بهبود می‌بخشد.

سیستم دوربین تأثیر مثبتی بر دید راننده در شرایط بارانی، تاریک، در نور مستقیم و همچنین هنگام رانندگی در تونل ها دارد. سیستم دوربین دارای یک عملکرد خودگردان است و با چرخش تریلر همراهی می‌کند.

 

مزایا کامیون جدید ولوو FH Aero

انواع مدل های ولوو اف هاش 2024

  • تکنولوژی I-See ولوو که برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن ارتقا یافته است، از یک نقشه بر پایه ابر جهت بهینه‌سازی رانندگی استفاده می‌کند و امکان بیشتری برای استفاده از حالت کروز کنترل فراهم می‌آورد که در مصرف انرژی صرفه‌جویی و همچنین رانندگی آرام‌تری را به ارمغان می‌آورد.

  • ترمزهای به روز شده با دیسک‌های بدون کشیدگی ثبت اختراع شده ولوو، ظرفیت ترمز را بهبود می‌بخشند و در همزمان مصرف انرژی و انتشارات را کاهش می‌دهند.

  • سیستم سرگرمی و اطلاعاتی جدید کاربرپسند که قابلیت شخصی‌سازی بر اساس نیازهای فردی دارد.

  • سیستم صوتی بهبود یافته که با شش بلندگو با کیفیت بالا، یک آمپلی‌فایر قوی جدید و یک ساب‌ووفر برای اضافه کردن توان به تجربه صوتی عرضه می‌شود.

  • سیستم ناوبری تعبیه‌شده جدیدی نیز ارائه خواهد شد که دارای نقشه‌های بهبودیافته مناسب برای نیازهای خاص کامیون است و با به‌روزرسانی‌های خودکار نقشه، تحویل کارآمد کالاها را فراهم می‌کند. اگر قصد دارید که در ایران از برنامه‌های ناوبری استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که به مقاله بهترین اپلیکیشن مسیریابی مراجعه کنید.

  • در فضای داخلی کامیون‌های جدید شاهد به‌روزرسانی‌هایی مانند مایکروویو فر توکار و پریزهای برق USB-C هستیم.

  • سرویس جدید "مراقبت از تایر" به اپراتورهای ناوگان، نمای کاملی از کامیون و تریلر را از طریق Volvo Connect ارائه می‌دهد و خطر هزینه‌ها و اختلالات مربوط به مشکلات تایر را کاهش می‌دهد.

  • کاهش 7 درصدی مصرف سوخت و آلایندگی

  • طراحی آیرودینامیک پیشرفته

  • پیشرانه‌های متنوع و قدرتمند

  • نسخه‌های الکتریکی با برد 300 کیلومتر



نتیجه‌گیری

سپر جلوی کامیون ولوو FH Aero با طراحی آیرودینامیک و مدرن، چراغ‌های LED، سپر جدید

کامیون های جدید Volvo FH Aero و FH16 Aero به عنوان جدیدترین محصولات کمپانی سوئدی ولوو در صنعت حمل و نقل، علاوه بر قدرت و قابلیت اطمینان، مزیت‌های اقتصادی و زیست‌محیطی را نیز با خود به همراه می‌آورند. با این خودروهای سنگین، Volvo Trucks بار دیگر تعهد خود را به نوآوری و پیشرفت مستمر نشان داده و گامی محکم در جهت تحقق آینده‌ای پایدار و بهینه در صنعت کامیون‌داری برداشته است. ولوو تراکس بار دیگر نشان داد که در خط مقدم نوآوری در صنعت کامیون‌های سنگین قرار دارد. این کامیون‌ها با راندمان بی‌نظیر، آلایندگی کم و پیشرانه‌های متنوع، به عنوان پیشگامان دنیای کامیون‌ها شناخته می‌شوند و آینده‌ای روشن را برای صنعت حمل و نقل نوید می‌دهند.


 منبع: theautomag